Snart sjukskriven 4 mån...

Sedan början av november har jag  haft yrsel, det är inge roligt kan ja säga !!! Vad har då läkarna att säga ?

-Första månaden: trodde de att det hade samband med en fökylning jag hade. . Fick göra blodprov,EKG, neurotester. ämnesomsättningstest, kollade blodtryck och sänka. Allt var normalt.
-Andra månaden: försökte återgå till jobbet men hamnade åter på VC. Mer tester..återigen sänka och neurotester, men även hörseltest, och fick en remiss till ÖNH. Jobbar 25-50 %
Tredje månaden:  Efter lång väntan får ja komma på ÖNH. men de hittar inget i mina Öron. Läkaren skkriver då istället en remiss till nerologen och tycker att jag kan jobba 75 %. Efter en vecka av 75 % så går det inte alls å jag sjukskrivs på heltid.

Nuläget: Skulle jobbat 50 % i helgen men sjukskrev mig..igen.  Idag har ja varit på nevrologen och de hittar inget "fel på mig" Ska dock ändå få göra MR men läkaren trodde inte att den skulle visa på ngt fel. Nevrologen trodde att det var "spänningsutlöst" yrsel.......

Slutsats ? Jobbigt att vara sjukskriven....gå till läkaren var å varanna vekan, blir hitskickad dit å hit utan att bli bättre !!! Inte kunna göra allt man vill är tråkigt :(.

Framtiden: ? Ska ha  rehabmöte i veckan, har diskuterat med min  chef om att  arbetsträna  istället för att gå på schema....men då måste  min läkare sjukskriva mig och försäkringskassan godkänna detta.  Min läkare  skulle ringa imorgon, så vi får se....
Ska gå till sjukgymnast för att minska spänningarna...och har beställt en spikmatta som ja hoppas kan hjälpa mig !!!

....to be continued


Kommentarer
Postat av: Karro

Mäh... Booppan var är felet!!!



Vill ju att du ska bli frisk.. =)

2009-03-02 @ 18:52:24
Postat av: Särbo

Nu ska bettysöt bli frisk!! Frisk frisk frisk frisk frisk frisk frisk frisk!! Men...tycker om dig hur som helst! :-D KRAMNAR

2009-03-03 @ 19:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0